Filpen Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Baştürk Winart Proje dergisine verdiği röpörtajda '1,5 yıl önce Rusya'da fabrika kurduk,sırada 3-4 ülke daha var.'  
 
  Trabzon'un tek PVC profil firması olarak 1997 yılında kurulan Filpen, faaliyetlerini Arsin Organize Sanayi Bölgesi'ndeki 26 bin metrekare açık 10 bin metrekare kapalı alana sahip olan fabrikasında sürdürüyor. Filpen Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Baştürk, "1997 yılında UZAY PLASTİK VE ORMAN ÜRÜNLERİ SANAYİ İNŞAAT TİCARET A.Ş. ünvanı ile kurulmuş olan firmamız, bugün Türk İmalat Sektöründe özel bir yere sahiptir. Konusunda uzman Türk ve Avusturyalı mühendislerin uzun ve titiz araştırmaları sonucu geliştirdikleri dünya standartlarındaki ileri teknoloji ürünü kusursuz profiller, Trabzon Organize Sanayi Bölgesinde son derece modern makine parkında, profesyonel kadrolar tarafından her aşamada kalite kontrolünden geçirilerek büyük bir titizlikle üretilmektedir. Halen PVC tavan ve duvar lambrisi, PVC Plastik Kapı ve Pencere Profilleri ve PVC akar borularının imalatını yapmakta olan firmamızın tüm mamulleri TSE, GOST-R ve ISO 9001 kalite belgelerine sahiptir. Eşsiz yalıtım gücüne sahip, kaliteli FİLPEN profilleri Uzay Plastik A.Ş. tarafından özenle seçilen, özel eğitim görmüş geniş ve uzman bayi ağıyla gerek yurt içinde, gerekse yurt dışında tüketicinin hizmetine sunulmaktadır. Firmamızın prensipleri; ileri teknoloji, kalite yönetimi, uygun fiyat ve mutlak müşteri memnuniyeti esasına dayanmaktadır” şeklinde konuştu.


Firmanızın sektörde geldiği nokta hakkında bilgi verir misiniz?
Yurtiçinde10 bölge müdürlüğümüz ve 480 civarında bayimiz var. Yurtdışında da yaklaşık 29 ülkeye ihracat yapıyoruz. Aynı zamanda 1.5 yıldır üretim yapan Rusya'da bir fabrikamız var. Rusya'da PVC profil fabrikası kurup üretim yapan ilk %100 Türk sermayeli firma biziz. Rusya'da fabrikamızı hesaba katmadan şu anda üretiminin yaklaşık %45'ini yurtdışına ihraç ediyoruz” şeklinde konuştu.

Fabrikanızın Trabzon'da olmasının getirdiği avantaj ve dezavantajlar nelerdir?
Filpen olarak Karadeniz bölgesindeki pazar payımız yaklaşık %35'tir. Türkiye'deki fabrika ve marka sayısını düşündüğünüzde bu oranının ne kadar önemli olduğu daha iyi anlaşılır. Fabrikamızın Trabzon'da olması bu açıdan bizim için önemli bir avantaj. Bir diğer önemli avantajımız da Trabzon'un konumsal olarak Kafkas ülkelerine yakınlığından dolayı ihracatımızın %80'i Ermenistan, Gürcistan, Azerbaycan,Tacikistan, Kazakistan,Türkmenistan gibi Doğu bloğu ülkelere gerçekleştiriyoruz. Filpen Gürcistan'da şu anda bir numaradır. Rusya'ya zaten oradaki fabrikamızdan satış yapıyoruz. Dezavantaj olarak da nakliye sıkıntısını söyleyebiliriz.

Karadeniz bölgesinin sektörel anlamda pazar yapısını değerlendirir misiniz?
Alüminyum sektörünün en zayıf olduğu bölgelerden birisi de Karadeniz'dir. Bölgede alüminyum doğrama atölyesi pek yok. Bu nedenle alüminyum burada pek fazla tanınıp tercih edilmiyor. Özellikle sanayi olarak pek gelişmemiş olan Karadeniz'in ekonomisi büyük ölçüde çay ve fındığa dayanmaktadır. Bunlar olmadığında ekonomi ciddi bir şekilde zayıflıyor. PVC her yerde olduğu gibi bizim bölgemizde de oldukça hareketli bir ürün. Bütün firmaların bölgede distribütörlüğü var. Fabrikamızın burada olmasından dolayı bu bölgede güçlüyüz. Karadeniz piyasasının %35'i bizim hakimiyetimizdedir. Bölgemizin dışında da Türkiye genenilde bölge müdürlüklerimiz vardır..

Filpen'in ürün gamı hakkında bilgi verir misiniz?
Geçen seneye kadar 60'lık, 53'lük, ve 2 Sürme serilerimizle hizmet ediyorduk. 2006 sonunda serilerimize 70'lik serimizide ekledik. Yeni ekonomik 60'lık ve yeni 80'lik serilerimizi Temmuz ayı içerisinde değerli üretici bayilerimizin hizmetine sunduk.. Şu anda toplam 7 serimizle hizmetimizi sürdürüyoruz ve bunun hariçinde üniversiteyle birlikde profilde Ar-Ge çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Önümüzdeki aylarda bu çalışmalarımızı sonuçlandıracağız. Bayilikler konusunda ne tür çalışmalarınız var? Seçmiş olduğumuz pilot noktalara bölge müdürlüklerimizi kuruyoruz. Bayi çalışmalarımızı müdürlükler vasıtasıyla sürdürüyoruz. Bu sayede üretici bayi'ye daha da yakınlaşmış oluyoruz. Türkiye'nin bir çok yerinde bölge müdürlüğümüz var. İstanbul Avrupa ve Anadolu yakasında, Bursa'da, İzmir, Denizli, Ankara,Adana,Gaziantep,Elazığ ve Trabzonda müdürlüklerimiz var. Şuanda da yeni bölgelerin çalışmasını yapıyoruz.

Sektörün gidişatını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Plastik hayatımıza her gün biraz daha fazla girmekte. PVC sektörü günden güne büyümektedir. Bununla beraber her gün yeni firmaların isimlerini duyuyoruz. Bu bir taraftan rekabeti doğuruyor ama bir yandan da kalitesizliği doğuruyor. Sektörün önünü açık görüyorum. Bu rekabetten dolayı kısıtlamalara son verilip, kaliteyle rekabet yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bu şekilde ilerlenirse sektörün önü açık. Ancak işi bilmeyen fiyatla rekabet edenlerin sektöre büyük zarar verdiklerini düşünüyorum. Sektörde kar marjları hakikaten minimum seviyelere düştü. Piyasaya giren bazı firmaların uyguladığı fiyat ve vade politikaları bunda çok etkili oldu. Belli bir bayi potansiyeline ulaşmak için minimum seviyede kar marjlarıyla veya karsız malzeme veriliyor. Bu potansiyele ulaşıldığında zam yapılıyor. Sağlıklı bir maliyet analizi yapılmadan uygulanan bu taktik sektöre de zarar veriyor.

Bayiler açısından marka sadakatinin giderek gerilemesini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Sektörde marka sadakatinin giderek gerilediği doğrudur. Ama Filpen olarak bizim için böyle bir durum söz konusu değil. Çünkü şirketimiz tüm yönetimiyle tamamen bir aile şirketidir ve bayilerimiz en küçük bir sıkıntısı olduğunda bile bir telefonla fabrika sahiplerine ulaşabiliyorlar. Ama diğer firmalarda satış müdürünü ararlar, o da tek başına karar verme yetkisine sahip olmadığı için bu durumu genel müdüre iletir. Genel müdürden haber gelene kadar iş uzar gider. Bizde bütün bayilerimiz cep telefonlarımızı bilir ve 24 saat bizi arayabilir. Bir sıkıntısı olduğunda rahatlıkla bize ulaşıp hemen neticeye varır. Aile şirketi olduğumuzdan sadece bir seferliğine bir firmaya malzeme vermeye çalışmıyoruz. Bir imza atıldığında bunu evlilik gibi düşünüyoruz.

Sektörde gerek profil firmaları gerekse üretici bayiler siding, balkon camlama vs. gibi işlere yöneliyorlar. Sizin bu konuda bir yatırımınız var mı?
Filpen olarak biz yurtdışı yatırımlarımızı arttırıyoruz. 1,5 yıl önce Rusya'da fabrika kurduk, yeni fizibilite araştırmalarımızın devam ettiği ülkeler var. Biz siding, balkon camlama vs. girmektense yurtdışında bildiğimiz işi yapmayı doğru buluyoruz. Fizibilite çalışması kısa sürede olmuyor. Rusya'daki üretim tesisimizin fizibilite çalışması 1 yıl sürdü. Bu fizibilite çalışması doğrultusunda şu anda üzerinde durduğumuz 3-4 ülke var. Bu ülkelerde de fabrika kurmak düşüncesindeyiz.
 
 

Her Hakkı Filpen PVC Pencere - Kapı Sistemlerine aittir © 2001 - 2017